➕ Ücretsiz Firma Ekle
Güncel Haberler

Babalık izni TBMM'den geçti, süresi 10 güne yükseltildi!

Babalık izni süresi TBMM'den geçerek 10 güne çıkarıldı. Eşinin doğum yapması durumunda işçilere tanınan bu hak, ailelerin birlikte daha fazla zaman geçirmesi...

· Firma Rehberi ve Güncel Şirketler Listesi · Güncelleme: · ⏱ 2 dk okuma · 👁 16
W 𝕏 f ✈
Babalık izni TBMM'den geçti, süresi 10 güne yükseltildi!
Babalık izni TBMM'den geçti, süresi 10 güne yükseltildi!
30 saniyede bu haberin özeti
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu, sosyal medyaya yönelik önemli düzenlemeleri içeren Sosyal Hizmetler Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'ni görüşmek üzere toplandı.
  • Kabul edilen maddeler arasında, eşi doğum yapan devlet memurlarına verilen 10 günlük babalık izninin erkek işçilere de tanınması dikkat çekiyor.
  • Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu'nda yapılan değişiklikle, kadın personele sağlanan ücretli doğum sonrası izin süresi 8 haftadan 16 haftaya, toplamda ise 24 haftaya çıkarılıyor.
İçindekiler4 bölüm · başlığa tıklayarak ilgili bölüme geçin

TBMM'den Sosyal Medya ve Doğum İzni Düzenlemeleri

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu, sosyal medyaya yönelik önemli düzenlemeleri içeren Sosyal Hizmetler Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'ni görüşmek üzere toplandı. Yapılan oylama sonucunda, teklifin 9 maddesi kabul edildi ve bu değişikliklerle birlikte, eşinin doğum yapması durumunda işçilere tanınan ücretli izin süresi 5 günden 10 güne çıkarıldı.

Devlet Memurlarına Babalık İzni

Kabul edilen maddeler arasında, eşi doğum yapan devlet memurlarına verilen 10 günlük babalık izninin erkek işçilere de tanınması dikkat çekiyor. Bu düzenleme, ailelerin birlikte daha fazla zaman geçirmesine olanak tanıyacak.

Türk Silahlı Kuvvetleri'nde Kadın Personel İçin İzin Süresi Artıyor

Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu'nda yapılan değişiklikle, kadın personele sağlanan ücretli doğum sonrası izin süresi 8 haftadan 16 haftaya, toplamda ise 24 haftaya çıkarılıyor. Bu durum, kadın çalışanların ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak.

Çocukların Korunması İçin Yeni Düzenlemeler

  • Cinsel suçlardan mahkum olmuş kişilerin çocukların yoğun olduğu alanlarda çalışması yasaklanacak.
  • Oyun platformları, derecelendirilmemiş oyunları yalnızca en yüksek yaş kriterine göre sunabilecek.
  • Sosyal ağ sağlayıcıları, 15 yaş altındaki çocuklara hizmet vermeyecek.

Ayrıca, sosyal ağ sağlayıcılarının ebeveyn kontrol araçları sunması ve aldatıcı reklamlara karşı önlemler alması gerekecek. Türkiye'den günlük erişimi 10 milyonu aşan sosyal ağ sağlayıcıları, belirlenen kurallara uymadıkları takdirde ciddi yaptırımlarla karşılaşacak. Bu kapsamda, rehberfirma.web.tr adresinden de detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Haberlerimizi Google’da Takip EdinGelişmelerden anında haberdar olun.
Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin
OU Haberin yazarıOnur U. Tüm yazıları →
#Güncel Haberler #Firma Rehberi ve Güncel Şirketler Listesi #güncel
W 𝕏 f

💬 Tartışma (0)

Henüz yorum yok. İlk yorumu siz yazın.

Yorum yaz

Doğrulama kodu yorum yazmaya başlayınca yüklenir
Yorumlar editör onayından sonra yayınlanır. Saygı çerçevesinde yazınız.

İlgili Haberler